Child

Bilka og Folkekirkens Nødhjælp igen nomineret til pris

Skrevet af Emily Stavis d. 25/08/2015

bilka_thembe

Samarbejdet mellem Bilka og Folkekirkens Nødhjælp indstillet til CSR Partnership Prize 2015.

I nomineringen skriver CSR Fondens CSR Jury om ’Giv En Livline Til Malawi’:
’Et stærkt og stort partnerskab, der har vist imponerende resultater i indsamlingen ’Giv en livline til Malawi’, der har til formål at opbygge sundhedscentre og ernæringsprojekter i Malawi.

Juryen har lagt særlig vægt på partnerskabets stærke kampagne, som er nået ud via mange platforme og formået at engagere Bilkas medarbejdere til selv at bidrage aktivt til kampagnen med egne initiativer. Herudover fremhæves også partnerskabets særligt flotte økonomiske resultater.’

Både i Bilka og Folkekirkens Nødhjælp glæder man sig over det skulderklap til medarbejderne, nomineringen er udtryk for:

 ”Det er en kæmpe ære og en rigtig god fornemmelse at være nomineret. Ikke mindst blandt vores meget dedikerede medarbejdere er det et skulderklap, som giver os lyst til at gøre endnu mere for dem, det hele handler om, nemlig den fattige befolkning i Malawi.  De sundhedscentre og tilknyttede køkkenhaveprojekter, vi har bidraget til at etablere, har i 4 år gavnet og givet synlige resultater, hvilket vi glæder os over. Det er også vigtigt at understrege, at intet af det var blevet til noget uden kundernes og leverandørernes velvillige donationer”, siger Morten Wagner, varehuschef Bilka Odense og ansvarlig for Bilkas CSR-samarbejde.

”Det er og har været en stor glæde at se, hvor godt danskerne tager imod denne form for CSR-samarbejde, og hvor mange kræfter Bilka har lagt i projektet. Det store engagement fra Bilkas ansatte har i høj grad medvirket til, at indsamlingen har nået et imponerende beløb, som virkelig har gjort en forskel for Malawis fattigste. Det er vi meget stolte af i Folkekirkens Nødhjælp, og Bilka fortjener stor ros for deres arbejde”, siger Birgitte Qvist-Sørensen, generalsekretær i Folkekirkens Nødhjælp.
De øvrige nominerede til prisen er Røde Kors, TV2 og COOP Danmark samt SOS Børnebyerne, Ingeniører Uden Grænser, Solar Group og Siemens A/S.

 

Tidligere priser

I 2014 vandt Bilka sammen med Folkekirkens Nødhjælp prisen for verdens mest nytænkende fundraising-kampagne ved International Fundraising Congress i Holland.

I 2013 vandt Folkekirkens Nødhjælp og Bilka prisen for ”Bedste fundraising-kampagne 2013”, da ISOBRO, Indsamlingsorganisationernes Brancheorganisation, uddelte prisen for første gang.

 

Tekst: Jutta Weinkouff & Lise Benzon

Billede: Carl Gustav Lorentzen

Ingen kommentarer

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment